Google

lördag 29 juni 2013

Google Developers har nya märken och följa-knappar redo för er.


Nu har Google Developers fixad nya märken och Google+ följaknappar för er som har en webbsajt eller blogg. Det går att skaffa dessa både på sin profil, sida och grupper. Man går in på sidan för märken HÄR. Väl där kan man välja sin profil, sida eller grupp som man äger. Gäller att vara inloggad bara. Du slipper alltså fippla med sitt användarnummer. Här nedan kan du se några exempel som jag tagit på min egna profil. 





Som du kan se så är den väldigt stor. Med storleken på märken går att ändra med ett enkel dragreglage från 180 till 450 pixlar bred.





Du kan även få märket som landskapvy. Här är det den minsta bredden alltså 180 pixlar bred, den här kan även den ha bredden 450 pixlar.

Den nya följa-kanappen har ändrats en del. När du ska följa en sida så är den röd, och när du följt den så blir den blå. Här har jag även satt min egna profil som exempel, för att kunna visa er som inte följer mig hur funktionen fungerar.


Båda märket och följa-knappen har samma funktion, men sedan är det hur det man använder dessa på sin sajt.
Så logga in på Google+ och testa.

Du kan även utforska en hel massa funktioner på Google Developers. Det finns hur mycket som helst att grotta ner sig i.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar