Google

måndag 23 april 2012

Veckan plussare läggs ner.

Igår när veckans plussare skulle avgöras så uppkom en situation där två nominerade hade mycket mer röster än de andra nominerade. Då jag kan logga vilka IP-adresser som går in på bloggen, så uppdagade jag att folk på samma IP-adresser röstat flera gånger. Jag skrev om att folk inte skötte detta på G+ för några veckor sen, sen dess har jag kollat röstningarna noga.

För mig är det helt oacceptabelt att vuxna människor inte kan följa den enkla regeln att bara rösta en gång. Även om man kan rösta flera gånger på olika vis så borde en lampa tändas när man medvetet gör bryter mot en regel. Det ska inte behövas idiotsäkra system för en simpel liten omröstning. Det borde en fullvuxen människa klara av själv att sköta. Tydligen så klarar inte vissa detta så därför kommer veckans plussare att upphöra omgående.

Ida Alander som  igår blev veckans plussare har inget med det inträffade att gör och är en värdig veckans plussare. Så ingen skugga faller över henne. Dessutom blev du historisk som den sista veckans plussare, Ida. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar