Google

torsdag 1 mars 2012

Vårda dina sidföljare.


Började forska runt lite på de svenska företag som har sidor på G+. Övervägande har många bra sidor, men de failar stort på sitt engagemang. Sidor som kan ha flera tusen följare, följer bara ett fåtal tillbaka. Jag själv följer alltid de som följer G+ World av den enkla anledningen att jag kanske vill ge dessa förhandsinfo om det dyker upp något som jag vill delge den innersta kretsen som mina följare är. Det är dem jag är mest rädd om. Även om jag postar nästan allt offentligt, så har jag en möjlighet att vara mer privat med mina följare.

Skulle jag däremot ha en butik eller något annat så är det ju så att jag skulle kunna ha specialerbjudanden till mina följare. Dels som ett argument för att få mer följare, men också som ett bevis på att man uppskattar de som följer sidan.
Verkyget att kunna följa de som följer en utnyttjas väldigt dåligt överlag, så det är inte bara svenska sidor som failar här. G+ är ett ypperligt verktyg om man vill nå ut till sina anhängare och det i sin tur resulterar i fler följare, då det sprids fort via nätverket. Använder man sig av ripplen så kan man grafiskt också följa sina poster och dess spridning.
Som sidägare på G+ kan du inte följa de du själv vill utan bara de som följer dig. Så var rädd om era följare och vårda dem ömt är mitt råd. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar