Google

tisdag 10 januari 2012

Varför G+ World bloggen är utanför Google+.

Jag har fått lite frågor om varför jag inte har allt på Google+ när det gäller veckans plussare och det övriga bloggandet.

Kan säga så här. Jag driver inte G+ World för Google+ räkning, jag driver den för jag vill ha med intressanta personer på Google+. Det får jag inte om jag driver bloggen från insidan på Google+. Jag vill att alla ska ha tillgång till det som händer på Google+. Där spelar G+ World sin viktigaste roll.

Det är oerhört lätt att hamna i en snäv grupp på ett socialt nätverk. Google+ har hittills varit förskonat från det. Vilket G+ World försöker undvika och jobba för att fler intressanta människor kommer in på sidan. Google+ Worlds sida på Google+ är bara för att bloggen ska ha en kanal rakt in i G+. Alla trafik är offentlig och kommer så förbli.

Den kommer aldrig bli en del av Google+ på det sättet att inga utomstående ska kunna intressera sig för Google+ även om man inte har det än. Man ska få en liten glimt av vad Google+ handlar om. Blogger i sig är en del av Google+ och jag kan länka direkt in i Google+ om jag så önskar. Det är det minsta problemet. Orkar man inte med det extra klicket så är det upp till var och en att göra det.

Ett annat skäl för att jag har bloggen är för jag vill ha allt samlat på ett ställe och där du lätt kan hitta det du söker efter. Skulle jag ha samma sak på Google+ och på G+ World skulle det genast bli extremt krångligt med postandet och framförallt kunna sortera de olika posterna under specifika kategorier.

Så nu vet ni skälet till varför allt är som det är.

+Anders Stolt

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar