Google

fredag 4 november 2011

Tillägget som plussar allt utanför G+.

Igår kom Google ut med två nya tillägg till Google Chrome. Det ena presenterade jag igår och det andra tänkta jag ta idag. För er som gillar att +1:a och dela sidor utanför G+ är detta ypperligt. Sidan du besöker kanske inte har en +1 knapp, då kan du via detta tillägg +1:a den och även dela den direkt på G+.

Man trycker bara på knappen som ni ser nedan här på bilden och då får du upp delarutan och kan dela den med på G+. Snabbt och smidigt.



En del säger att tilläggen slöar ner datorn och att Chrome blir segt. Jag har inte världens snabbaste dator och jag har inte märkt någon skillnad i varken sig seghet eller att datorn skulle jobba långsammare. Däremot tror kanske inte att man ska ha 100 tillägg, då kan det kanske bli slött, men upp till 10-15 stycken har jag aldrig märkt någon skillnad på. Så rådet är väl att inte bomba med tillägg utan sortera och ha dem man verkligen använder ofta.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar